CHORUS ART NET :: BONIFANTES :: KHMS :: Ženský sbor HK :: Filharmonický sbor HK :: Jan Míšek :: Chorus Art Edition

Deník, 5. a 6. den

Vystupujeme v televizi NBC
Little shoppings
Koncert v Central Presbytarian Church
Zkouška

Úterý 19. října 2004

Počasí se o poznání změnilo. Je sychravo, chvílemi prší... Máme dnes možnost si dát dvě snídaně: Ti, kteří si přivstali, dostali jednu malou snídani na recepci v hotelu (skvelý skořicový terčík a káva), všichni odjíždíme na druhou - obrovskou snídani do místa, kde probíhá konference. Super je hlavně vaječná pěna s mletým hovězím masem a sýrem... Sbormistr si jde dvakrát přidat a združuje ostatní... :-) Po snídani máme sezení s Nelsonovými. Berou výuku vážně, dokonce dostáváme testíky ze znalostí starého a nového zákona.

Kolem jedenácté hodiny se nalodíme do našich dvou Chevroletů a uháníme přes Jefferson City zpět do St. Louis. Máme zpoždění, ale nakonec přijíždíme včas do centra k budově televizní stanice NBC. Vystupujeme dnes v půlhodinovém pořadu Window on St. Louis na celonárodním televizním kanále Channel 5. Je to velmi populární pořad, stylem se dá přirovnat k Dobrému ránu na ČT. Zpíváme 4 skladby, které režie zakomponuje do dramaturgie pořadu. Vše je naživo - zvuk i obraz jde tedy přímo do televize. Natáčení probíhá v polootevřeném foyeru mrakodrapu NBC. Obrovská zkušenost pro nás všechny a zároveň skvělá reklama na koncerty, které nás ve státech Missouri a Illinois ještě čekají.

Po natáčení jedeme do First free, kde je pro nás připraven oběd. Zbývá nám ještě hodinka a půl času a protože je špatné počasí, přemýšlíme, jak čas využít, nakonec se rozhodujeme pro centrum Westfield. Je to takové město ve městě pod jednou střechou s velkými pasážemi, terasami, restauracemi a obchody.

Středa 20. října 2004

Den zahajujeme malým vystoupením pro společnost CBS. Pak se přesouváme do Central Christian School, kde je pro nás připraven oběd a prezentace školy. Je to prestižní soukromá škola s montessoriovskou výukou. Prohlídka školy - velmi zajímavá, výše školného nás šokovala: 12.000,- dollarů ročně je srovnatelných s prestižními univerzitami... Pak zkoušíme v Central Presbytarian Church, kde nám ve dvě hodiny začíná koncert právě pro tuto školu. Koncert je pro nás obrovským překvapením - posluchači jsou učitelé, děti a jejich rodiče. Koncert trvá asi hodinu a ty děti (od 4 (!) let!. Jsou neuvěřitelně disciplinované - během koncertu nikdo z nich nezlobí, aktivně poslouchají hudbu... Sbormistr o tom říká: "Už nějaké zkušenosti s americkými školami mám, ale tohle jsem dosud nikde jinde neviděl... "

Koncert má velký úspěch jak u malých, tak u dospělých poslucačů. Opět nás uchvátí nákupní horečka a zastavujeme v Best Buy, nejlevnějších "koninách", které jsou v Jemeryce dostupné... Po uspokojení našich konzumních potřeb se vracíme do First Free, kde si dáváme pořádnou večeři a vyčkáváme na zkoušku se saintlouiským orchstrem a smíšeným sborem. Máme naplánované dva společné koncerty, tak musíme nacvičit společné skladby... Zkouška je hoooodně dlouhá, domů se dostáváme až mezi desátou a jedenáctou hodinou...

Autor článku: Jan Míšek (misek@bonifantes.cz)
Zdroj: archiv Chlapeckého sboru BONIFANTES (http://www.bonifantes.cz)
HTTP článku: http://misek.sbor.cz/detail_clanek.php?id=1400
Datum vydání: 2004-10-19

Copyright (c) 2003 Jan Míšek. Publikování bez výslovného souhlasu není dovoleno.